سرآمدآنلاین ماده 215 آیین نامه راهنمایی و رانندگی : تردد در معابر برای عابرین فقط از گذرگاه عابر و پلهای هوایی صورت بگیرد .

2.jpg

سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص ترددهای عابرین در معابر توضیح داد .
سرهنگ مومنی گفت : برابر ماده 215 آیین نامه راهنمایی و رانندگی عابرین پیاده مکلف هستند در هنگام عبور از سطح معابر حتما از پیاده رو عبور نمایند .
وی افزود : در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور نمایند و دلیل آن هم این است که وسایل نقلیه ای که از روبرو در حال تردد هستند انها را ببینند و اگر یک درصد حواس راننده پرت شد و به سمت آنها رفت عابرین بتوانند جان خود را نجات دهند .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : بر اساس همین ماده 215 عابرین پیاده گرامی از پریدن و دویدن ناگهانی در سطح معابر می بایست جدا خودداری نمایند .
سرهنگ مومنی افزود : همچنین تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است واگر زمانی که می خواهند به سمت دیگر بروند می بایست از گذرگاه های عابرین پیاده و پلهای هوایی که به همین منظور تعبیه شده است استفاده نمایند .
وی گفت : عابر پیاده ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می کند مسلما اگر تصادفی برای او روی دهد همکاران بنده به او نیز سهم تقصیر می دهند . بله عابرین پیاده هم بر اساس ماده 215 آیین نامه راهنمایی و رانندگی در تصادفاتی که از محل های ممنوع عبور می نمایند سهم تقصیر می گیرند .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : 41 درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است . وقتی این آمار را بررسی می کردیم دریافتیم که بالای 60 درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابرین در معابر بزرگراهی بوده است . یعنی جایی اتفاق افتاده است که دقیقا عابرین پیاده نباید از آنجا می کردند . در تمام این 60 درصد به عابرین پیاده سهم تقصیر داده ایم .

لینک کوتاه :
کد خبر : 55735
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.