مجموعه : ایران

سرآمدآنلاین ماده 215 آیین نامه راهنمایی و رانندگی : تردد در معابر برای عابرین فقط از گذرگاه عابر و پلهای هوایی صورت بگیرد .

2.jpg

سرهنگ احسان مومنی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص ترددهای عابرین در معابر توضیح داد .
سرهنگ مومنی گفت : برابر ماده 215 آیین نامه راهنمایی و رانندگی عابرین پیاده مکلف هستند در هنگام عبور از سطح معابر حتما از پیاده رو عبور نمایند .
وی افزود : در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور نمایند و دلیل آن هم این است که وسایل نقلیه ای که از روبرو در حال تردد هستند انها را ببینند و اگر یک درصد حواس راننده پرت شد و به سمت آنها رفت عابرین بتوانند جان خود را نجات دهند .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : بر اساس همین ماده 215 عابرین پیاده گرامی از پریدن و دویدن ناگهانی در سطح معابر می بایست جدا خودداری نمایند .
سرهنگ مومنی افزود : همچنین تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است واگر زمانی که می خواهند به سمت دیگر بروند می بایست از گذرگاه های عابرین پیاده و پلهای هوایی که به همین منظور تعبیه شده است استفاده نمایند .
وی گفت : عابر پیاده ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می کند مسلما اگر تصادفی برای او روی دهد همکاران بنده به او نیز سهم تقصیر می دهند . بله عابرین پیاده هم بر اساس ماده 215 آیین نامه راهنمایی و رانندگی در تصادفاتی که از محل های ممنوع عبور می نمایند سهم تقصیر می گیرند .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : 41 درصد از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است . وقتی این آمار را بررسی می کردیم دریافتیم که بالای 60 درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابرین در معابر بزرگراهی بوده است . یعنی جایی اتفاق افتاده است که دقیقا عابرین پیاده نباید از آنجا می کردند . در تمام این 60 درصد به عابرین پیاده سهم تقصیر داده ایم .

لینک کوتاه :
کد خبر : 55735