سرآمدآنلاین - معرفی کتابهایی که باید بخوانیم.

MARDE-SAD-SALEIE-KE-AZ-PANJERE-FARAR-KARD.jpg

 

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد، رمانی مفرح و شاد به قلم یوناس یوناسون است که در ایران با سه ترجمه منتشر شده ‌است. این رمان جزء پیشنهادهای سومین مرحله از کمپین خوش‌حال با کتاب، به نام داستان‌های حال خوب کن فیدیبو است.

در سال ۲۰۰۹ در سوئد این رمان با نامی عجیب و طولانی، پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد به چاپ رسید. این کتاب اولین رمان یوناس یوناسون، روزنامه‌نگار ۴۹ ساله بود که ابتدا نه توجه زیادی را به خود جلب کرد و نه کسی برای آن موفقیتی پیش‌بینی کرد، اما این اثر سال بعد پرفروش‌ترین کتاب سوئد شد و در سراسر جهان به یکی از محبوب‌ترین رمان‌ها تبدیل شد.

داستان درباره‌ی آلن کارلسن، پیرمردی صد ساله است که در خانه‌‌‌ی سالمندان زندگی می‌‌‌کند و تصمیم می‌‌‌گیرد در روز تولدش از پنجره فرار کند. آلن در ایستگاه متروکه‌ی قطار با جوانی روبه‌‌‌رو می‌‌‌شود که از او می‌خواهد مراقب چمدانش باشد تا به دستشویی برود و برگردد، اما اتوبوس می‌‌‌رسد و جوان هنوز در دستشویی است، پس آلن با چمدان راهی سفر می‌‌‌شود؛ اما سفری پرماجرا.
از این رمان، یک فیلم سینمایی به کارگردانی فلیکس هرنگرن و بازی کمدین سوئدی، رابرت گوستافسن، نیز ساخته شده است.

یوناس یوناسن در سال ۱۹۶۱ در جنوب سوئد به دنیا آمد. نوشتن را با روزنامه‌نگاری آغاز کرد. بعد مشاور رسانه‌ای و تهیه‌کننده تلویزیون شد. شرکت رسانه‌ای او بسیار موفق شد. او در ۴۷ سالگی شخصیت رمان را در ذهن خود ساخت و در گذر سال‌ها گاهی صفحه‌ای از رمان را می‌نوشت تا بتواند با فشار عصبی خرد کننده کنار بیاید. این فشار سرانجام باعث شد او افسرده و خسته کارش را رها کند و همراه پسر کودکش به نقطه‌ای دور افتاده در جزیره‌ی یوتلاند سوئد نقل مکان کند. پس از این نقل مکان او توانست تمام وقت به نوشتن اولین رمانش بپردازد.

لینک کوتاه :
کد خبر : 53946
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.