سرآمدآنلاین -قیمت دلار روز سه‌شنبه با رشد ۳۰۰ تومانی در کریدور پنجم پیشروی کرد. سیاست‌گذار با کمک بازارساز و ارزپاشی به سرمای معاملات بازار ارز دامن زده است. معامله‌گران، عمق بازار ارز را کم می‌دانند و معتقدند دلار برای صعود به کریدور بالاتر آماده است، اما سیاست‌گذار با ارزپاشی مانع این جهش قیمت می‌شود.

5904442.jpg

 

به گزارش سرآمدآنلاین، قیمت دلار نزدیک به یک ماه است که پیوسته در کانال‌های پایانی کریدور پنجم نوسان دارد. دلار در آخرین معامله چهارمین روز هفته در کف کریدور پنجم بسته شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:روند رفت و برگشتی قیمت اسکناس دلار در بازار ارز در حالی برقرار است که معامله‌گران به موضوع انتخابات توجه ویژه‌ای دارند. آنها مشخص شدن وضوح قیمت دلار را وابسته به اینکه کدام‌یک از کاندیداها انتخاب شوند، می‌دانند.

به اعتقاد معامله‌گران مسائل سیاسی و اخبار، سیگنال صعودی یا نزولی به قیمت دلار نمی‌دهند. آنها نوسانات پلکانی قیمت این اسکناس را نبود ریسک جدیدی در بازار و سیاست ارزپاشی بانک مرکزی عنوان می‌کنند که توانسته قیمت دلار را در محدوده‌ای مشخص قرار دهد.
پیش بینی قیمت دلار

گفتنی است بازار کم‌عمق معاملات ارز در حالی هفته پایانی خرداد را سپری می‌کند که به رسم پایان هر ماه پول در بازار کم و معاملات کم رمق و بی‌جان است. از سوی دیگر معامله‌گران معتقدند بازارساز با ارزپاشی در صدد است که قیمت دلار را تا پیش از انتخابات فریز کند.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند برای کنترل قیمت دلار باید حجم نقدینگی کنترل شود و باید متناسب با افزایش حجم نقدینگی رشد اقتصادی داشته باشیم. در صورتی که این دو پارامتر به مرور زمان، نه صرفا مقطعی تداوم داشته باشد، ثبات یا کاهش قیمت دلار واقعی خواهد بود.

درهم کاهش ۱۰ تومانی داشت

گفتنی است قیمت درهم روز سه‌شنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۷۰ تومانی ایستاد. این اسکناس در چهارمین روز هفته با افزایش پلکانی بازگشایی شد اما در پایان معاملات کاهش ۱۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشت. تتر افزایش ۳۵۰ تومانی داشت و روی رقم ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله شد.

پوند انگلیس با قیمت ۷۵ هزار و ۲۸۰ تومانی معامله شد و رشد ۴۰۰ تومانی داشت و یورو نیز روی رقم ۶۳ هزار و ۵۴۰ تومانی ایستاد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است قیمت اسکناس و حواله دلار روز دوشنبه تغییر نکرد. قیمت اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۵۰۸ تومانی و حواله دلار نیز با رقم ۴۲ هزار و ۴۹۱ تومانی عرضه شد.

لینک کوتاه :
کد خبر : 58290
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.