سرآمدآنلاین -قیمت دلار روز یکشنبه با نوسان محدودی در کف کانال پایانی کریدور پنجم معامله شد. روند رنج این اسکناس، تحرکات قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی داشت. معامله‌گران، حرکت خنثی بازار ارز را حاصل تلاش و ارزپاشی سیاست‌گذار می‌دانند. به اعتقاد آنها دست بازارساز پر است و از منابع ارزی به‌عنوان سرعت‌گیر رشد دلار استفاده می‌کند.

5841899.jpg

 

به گزارش سرآمدآنلاین؛ قیمت دلار طی دو روز ابتدایی هفته در محدوده‌ای مشخص نوسان داشت و در آخرین معامله روز یکشنبه در کف کانال ۹ کریدور پنجم بسته شد.
کف قیمت دلار چقدر است؟

تجارت نیوز در خبری نوشت:معامله‌گران بازار ارز معتقدند احتمال افت بیشتر قیمت دلار تا کف کانال هشتم کریدور پنجم وجود دارد و کاهش بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی را ضعیف می‌دانند. فعلا بازیگران ارزی تمایلی به مبادلات جدی در بازار ندارند و در لاک احتیاطی فرو رفته‌اند.

به نظر می‌رسد در حال حاضر معامله‌گران، بازار دلار و طلا را جذاب نمی‌بینند و ترجیح می‌دهند تا انتخابات ماه آینده صبر کنند. برخی معامله‌گران قفل شدن حجم نقدینگی‌ را در خودرو و بورس بیشتر از دلار و طلا می‌دانند و می‌گویند اگر ریزش‌های اخیر بورس را فاکتور بگیریم، در ماه‌های گذشته سرمایه‌های سرگردان باعث رونق بازار سهام شده‌اند.

تحلیلگران بازارهای مالی با تکیه بر همگرایی تورم با قیمت دلار این اسکناس را ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان عقب‌تر از تورم می‌دانند و معتقدند در کوتاه‌مدت روند بازار ارز تحرکات محدودی دارد؛ اما در بلندمدت قیمت این اسکناس با تورم هم‌راستا می‌شود.
تتر با دلار روی یک خط ایستاد

گفتنی است قیمت درهم روز شنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۱۶۰ تومانی قرار گرفت و کاهش ۶۰ تومانی داشت. تتر روی رقم ۵۹ هزار تومانی معامله شد و با دلار تراز شد.

قیمت پوند انگلیسی روی رقم ۷۵ هزار و ۱۹۰ تومانی قرار گرفت و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و یورو نیز روی رقم ۶۴ هزار تومانی ایستاد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است اسکناس دلار روز یکشنبه ۲۲۸ تومان افزایش داشت و با رقم ۴۵ هزار و ۵۰۸ تومانی عرضه شد و حواله دلار نیز با رشد ۱۶۶ تومانی با رقم ۴۲ هزار و ۴۹۱ تومانی عرضه شد.

لینک کوتاه :
کد خبر : 58195
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.