سرآمد آنلاین- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد بسیار شدید همراه با خیزش گرد و خاک، گاهی طوفان شن خواهیم داشت که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌‌شود.

4847546_copy.jpg

 

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا جمعه در برخی نقاط شرق و مرکز کشور نظیر استان‌های مرکزی، سمنان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب تهران وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:‌ از امروز تا پنج روز آینده جوی پایدار در بسیاری از نقاط کشور داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در ارتفاعات البرز مرکزی در تهران، مازندران و البرز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

* وزش باد بسیار شدید و طوفان شن در نوار شرقی کشور‌

ضیائیان ادامه داد: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد خیلی شدید همراه با خیزش گردوخاک، گاهی طوفان شن خواهیم داشت که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌‌شود.

وی توضیح داد:‌ روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، مرکزی، قم، اصفهان‌ و روز جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۱۶ در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی، در دستور کار باشد.

* هفته آینده در اغلب نقاط کشور افزایش دما خواهیم داشت

وی با بیان اینکه هفته آینده در اغلب نقاط کشور افزایش دما خواهیم داشت، عنوان کرد: این افزایش دما در استان‌های مرکزی کشور، شمال شرق، شمال غرب و سواحل خزر محسوس خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف در بعدازظهر همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود و در چهار روز آینده نیز آسمان تهران صاف است.

ضیائیان گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

لینک کوتاه :
کد خبر : 43384
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.