سرآمدآنلاین -رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از جوی آرام در غالب نقاط کشور، رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق خبر داد.

62609675.jpg

 

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز(۴ تیر) در استان‌های مازندران و گلستان و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین در دامنه‌های البرز جنوبی واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی و در غرب به‌ویژه مناطق مرزی ایلام و کرمانشاه و در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد بسیار شدید باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی ادامه داد: خلیج فارس و تنگه هرمز طی سه روز آینده و دریای عمان دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۷ تیر) مواج پیش‌بینی می‌شوند و دریای خزر نیز طی دو روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۵ تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه( ۶ تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ تیر) اهواز با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۸ و۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

لینک کوتاه :
کد خبر : 42929
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.