حسین گروسی در نشست خبری در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی عنوان کرد؛

سرآمد آنلاین- حسین گروسی با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد و تمرکز بر جذب سرمایه‌گذاری است و در این خصوص زیرساخت های لازم برای حمل و نقل، تولید و ... انجام شده است و طرفیت بالایی برای فعالیت اقتصادی در این منطقه بوجود آمده است.

IMG 20240430 000920 507

به گزارش خبرنگار سرآمد آنلاین، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ با اشاره به اینکه طرح جامع ماکو بعد از سالها تصویب شد بیان کرد: بر مبنای برنامه ها و طرح هایی که پیش بینی شده در حال حاضر به دنبال توسعه دهکده لجستیک هستیم. از این رو بر جذب سرمایه و توسعه در دهکده لجستیک تمرکز نموده ایم.

گروسی با بیان اینکه ماکو نقطه اتصال اروپا به آسیا است گفت: بنابراین شهر ماکو بایستی متناسب با ظرفیت های آن ساخته شود.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه نواقص فرودگاه منطقه کاملا برطرف شده است، تصریح کرد:  اتصال راه آهن جزو اولویت‌های منطقه می باشد.

گروسی به مدرنترین باغ هوشمند غرب آسیا با ارزش ۲ هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی از اولویت های دیگر منطقه آزاد ماکو است که در همین راستا ایجاد این باغ صورت گرفته است.

وی در خصوص توسعه گردشگری در این منطقه بیان کرد: با انعقاد قرارداد ده هزار میلیارد تومانی در مسیر توسعه گردشگری منطقه اقدام کرده ایم.

حسین گروسی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه پیشرفت منطقه آزاد ماکو در سال های اخیر قابل توجه بوده است، اظهار کرد: ظرفیت مناطق آزاد کشور بسیار بالاتر از سایر مناطق آزاد است. اما هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت ها به طور کامل بهره مند شویم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در خصوص صادرات گفت: صادرات بیش از واردات مواد اولیه است در بخش معدن با شرکت تجلی و کمیته امداد همکاری هایی را آغاز کرده ایم، مطابق طرح جامع، منطقه آزاد ماکو می تواند به محوری برای صادرات سنگ به اروپا تبدیل شود.

مدیرعامل منطقه آزاد با تاکید بر اینکه تراز تجاری منطقه آزاد ماکو مثبت است، عنوان کرد: در حال حاضر بخش عمده واردات به ماکو مواد اولیه است، برای نمونه مواد نساجی وارد می شود و به پوشاک تبدیل می شود.

ایشان با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین چالش های کشور قاچاق پوشاک است، عنوان کرد: این اتفاق زمانی رخ می دهد که پوشاک با کیفیت تولید شود به همین دلیل سرمایه‌گذاری های خوبی در زمینه پوشاک در منطقه آزاد ماکو به امضا رسیده است.

 

لینک کوتاه :
کد خبر : 56313
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.