سرآمدآنلاین - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور تلاش‌های نیروهای اوکراینی برای پیشروی در مناطق دونتسک، خرسون و میکولایف را دفع کردند.



به گزارش سرآمدآنلاین، وزارت دفاع روسیه یکشنبه (۱۶ اکتبر) اعلام کرد نیروهایش تلاش‌های نیروهای اوکراینی برای پیشروی در مناطق دونتسک، خرسون و میکولایف را دفع و خسارات قابل توجهی به دشمن وارد کردند.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه همچنین اعلام کرد به حملات هوایی علیه اهداف نظامی و انرژی اوکراین با استفاده از تسلیحات هدایت دقیق دوربرد ادامه می‌دهد.

مقامات اوکراینی جمعه ( ۲۲ مهر) از ادامه حملات پهپادی و موشکی ارتش روسیه به شهرهای مختلف اوکراین از جمله کی‌یف، اودسا و مناطق دیگر خبر دادند. مقامات اوکراینی همچنین ادعا کردند در حملات موشکی پنجشنبه روسیه که نُه منطقه اوکراین هدف قرار گرفت، ۱۳ نفر کشته و ۳۷ نفر مجروح شدند.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه پنجشنبه گفت نیروهای روس بیش از ۷۰ تاسیسات انرژی در اوکراین را هدف قرار دادند. این مقام روس تهدید کرد که پاسخی «سخت‌تر» به حملات آینده رژیم کی‌یف داده خواهد داد.

«ولودیمر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین شامگاه شنبه وضعیت جنگ با روسیه در شرق کشور و منطقه دونباس را «بسیار دشوار» توصیف کرد. وی طی سخنرانی در یک همایش با ادعای تسلط نیروهای اوکراینی بر شهر راهبردی «باهموت» در استان دونتسک، گفت موشک‌ها و پهپادهای روسی همچنان به شهرهای مختلف اوکراین برخورد می‌کنند.

کی‌یف در روزهای گذشته مدعی برتری‌هایی در نبرد با روسیه در شمال شرق اوکراین شده بود. با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در جدیدترین اظهارنظر تاکید کرد مداخله ناتو در درگیری اوکراین، وضعیت را پییچده می‌کند، اما پتانسیل روسیه به این کشور اجازه می‌دهد تا عملیات نظامی ویژه در اوکراین تا پایان و رسیدن به اهداف ادامه یابد.

لینک کوتاه :
کد خبر : 35803
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.