سرآمدآنلاین - رئیس‌جمهور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مفتخرم نماینده ملتی هستم که میراث‌دار تمدن بزرگی است. ملت ایران همیشه ملتی آزاد بوده و تلاش سلطه‌گران برای اسارت سرنوشت خود را ناکام گذاشته‌است.



به گزارش سرآمدآنلاین، سخنرانی رئیسی جمهور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد.


بازتاب گسترده سخنان رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل

به نقل از صداوسیما، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره بیانات رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: رئیس‌جمهور ایران معتقد است آمریکا توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را لگدمال کرده است.

تارنمای شبکه خبری فرانس ۲۴: سخنرانی آیت‌الله رئیسی یکی از سخنرانی‌هایی عنوان شده که بسیاری در انتظار آن بودند. ابراهیم رئیسی به سازمان ملل گفت که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

روزنامه انگلیسی دیلی میل: رئیس جمهور ایران از جدیت کشورش در مذاکرات هسته‌ای خبر داد اما با اشاره به خروج ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸، این سوال را مطرح کرد که آیا ایران می‌تواند نسبت به تعهد آمریکا در قبال هر توافق احتمالی اعتماد کند؟

تارنمای روزنامه پرشمارگان لو فیگارو نیز به دلیل اهمیت سخنرانی آیت‌الله رئیسی و مولفه‌های مهمی که در آن مطرح شده بود، در قالب چند خبر جداگانه به تشریح ابعاد مختلف سخنرانی رئیس جمهور کشورمان پرداخت.


منطق مذاکراتی ایران بر مبنای پایبندی به تعهدات است

رئیسی گفت: منطق مذاکراتی ایران بر مبنای تحلیل عادلانه از تحولات فقط یک جمله است: «پایبندی به تعهدات». ما تجربه‌ی خروج آمریکا از برجام و بیش از یک سال و نیم تعلل دولت کنونیِ آمریکا در بازگشت به تعهداتِ خود را پیش چشم داریم.

وی تاکید کرد: همین امروز که دولت آمریکا از قصد خود برای بازگشت به تعهدات خود سخن می‌گوید، صدای دیگری از داخل آن کشور به گوش می‌رسد که تعهدپذیر بودن آمریکا را زیر سوال می‌برد. آیا با آن تجربه و این چشم‌انداز، می‌توانیم در موضوع مهمِ تضمینِ پایداریِ توافق، با مسامحه عمل کنیم؟
ملت ایران آموخته روی پای خود بایستد

رئیس‌جمهوری گفت: داستان ملت ایران، داستان ملتی­ست که آموخته است روی پای خود بایستد و به دیگری تکیه نکند. این تجربه را زمانی آموخت که در هر دو جنگ جهانی،‌ اعلام بی‌طرفی کرد اما در هر دو بار اشغال نظامی شد؛  آنجایی که در یک توافق چندجانبه‌ی بین‌المللی که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته بود، وعده‌ی رفع تحریم گرفت ولی خود را در برابر بی‌رحمانه‌ترین نظام تحریم‌ها یافت.


رئیسی: آژانس ۱۵ بار اعلام کرده که ایران به مفاد توافقات پایبند بوده

رئیسی در ادامه سخنرانی خود گفت: ایران آثار تحریم ها را خنثی کرده است. دولت های مدعی هم تولید سلاح های اتمی را دنبال کرده و هم استفاده کرده اند.

وی افزود: در حالی برنامه صلح آمیز  هسته‌ای ایران تنها ۲ درصد برنامه های هسته‌ای جهان را شامل می‌شود که ۲۵ درصد بازرسی‌ها از تاسیسات ایران است. ایران به همه تعهدات خود عمل کرده ولی آمریکا نقض عهد و بزرگترین تحریم ها را اعمال کرد.

رئیسی عنوان کرد: ایران به خاطر نقض توافق توسط آمریکا و اروپا از منفعت اقتصادی دور بوده است. به اذعان رسمی آمریکا، سیاست فشار حداکثری شکست مفتضحانه ای خورده است.
فرمانده‌ای که داعش را به عقب راند، کسی نبود جز حاج قاسم سلیمانی

رئیسی گفت: آمریکا اعتراف کرد که داعش را تشکیل داده است.

جمهوری اسلامی پروژه داعش را عقب راند و فرمانده آن کسی به جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نبود.

رسیدگی به پرونده جنایت رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال حاج قاسم خدمت به انسانیت است.

ما رسیدگی به پرونده حاج قاسم سلیمانی را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.
رسیدگی قضایی به جنایت ترامپ را از طریق یک دادگاه عادلانه، دنبال خواهیم کرد

رئیس جمهور به نقش برجسته و پیشرو جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی مقابل سیاست‌های زورگویانه و مداخله‌جویانه از جمله مهار تروریسم دست‌ساز آمریکا و ناکام کردن تغییر نقشه کشورهای منطقه به فرماندهی سردار شهید سپهبد سلیمانی پرداخت و تأکید کرد: رسیدگی عادلانه قضایی به جنایت رئیس جمهور سابق آمریکا را از طریق یک دادگاه عادلانه، دنبال خواهیم کرد.


تلاش سلطه‌گران برای اسارت سرنوشت ملت ایران همواره ناکام بوده‌است

رئیس‌جمهور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مفتخرم نماینده ملتی هستم که میراث‌دار تمدن بزرگی است. ملت ایران همیشه ملتی آزاد بوده و تلاش سلطه‌گران برای اسارت سرنوشت خود را ناکام گذاشته‌است.

ملت ایران در طول تاریخ خود با اسارت ملت‌های دیگر هم مبارزه کرده؛ از اسارت بابلی تا اسارت فلسطینی.

لینک کوتاه :
کد خبر : 35275
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.