سرآمدآنلاین - معرفی کتابهایی که باید بخوانیم.

108120.jpg

 

کتاب «سرگذشت ندیمه» اثر مارگارت اتوود یک کتاب ضدآرمان‌شهری تخیلی است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ منتشر شده است. این کتاب داستان شکل‌گیری و حاکمیت یک حکومیت تمامیت‌خواه مذهبی افراطی به نام گیلیاد را روایت می‌کند که در ایالات متحده و پس از ترور رئیس‌جمهور رخ می‌دهد. در این حکومت زنان از حقوق اولیه خود مانند خواندن و نوشتن محرومند و جایگاهشان بر اساس توانایی باروری آن‌ها تعیین می‌گردد. این جایگاه‌ها شامل همسران سران، ندیمه‌ها که وظیفه‌ی فرزندآوری برای سران را به عهده دارند، عمه‌ها که وظیفه‌ی تربیت ندیمه‌ها بر گردن آن‌ها است و مارتاها است.

داستان کتاب شامل وضعیت پیش از گیلیاد و انقلاب و دوران حکومت گیلیاد از زبان یکی از ندیمه‌ها به نام جون و یا آفرد بیان می‌شود. جون در هنگام انقلاب و در حین فرار به همراه همسر و فرزندشان دستگیر می‌شود، همسرش به کانادا فرار می‌کند، هانا دخترشان به‌عنوان فرزندخوانده به یکی از سران گیلیاد سپرده می‌شود و جون به‌عنوان ندیمه تحت تعلیم قرار می‌گیرد. جون در تلاش است تا راهی برای ارتباط با دخترش و فرار به همراه او از گیلیاد پیدا کند.

لینک کوتاه :
کد خبر : 48549
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.