در نشست رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با هیات تجاری تونس در حاشیه ایران اکسپو2024 مطرح شد؛

سرآمدآنلاین_مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با هیات تجاری تونس در حاشیه ایران اکسپو ۲۰۲۴ عنوان کرد ایران می‌تواند در حوزه‌هایی همچون پزشکی، صنایع غذایی، تراکتورسازی، ماشین آلات و تجهیزات همکاری داشته باشد و همچنین این کشور می‌تواند به عنوان یک هاب برای توزیع کالا در شمال آفریقا باشد.

screenshot 2024 04 30 204206 rexc

 مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با هیات تجاری تونس در حاشیه ایران اکسپو ۲۰۲۴ عنوان کرد ایران می‌تواند در حوزه‌هایی همچون پزشکی، صنایع غذایی، تراکتورسازی، ماشین آلات و تجهیزات همکاری داشته باشد و همچنین این کشور می‌تواند به عنوان یک هاب برای توزیع کالا در شمال آفریقا باشد.

 

 در نشستی که بین مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت و هیات تجاری از تونس برگزار شد، هر دو طرف به بررسی زمینه‌های توسعه همکاری با یکدیگر پرداختند. رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اولویت همکاری ما  کار کردن با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی است و لذا علاقمند به توسعه همکاری با تونس هستیم.

 

 

ضیغمی افزود: نمایشگاه اکسپو فرصت فوق‌العاده‌ای برای ما و دیگر کشورها است تا بتوانیم با زبان فناوری و تجارت صحبت کنیم. به خصوص اینکه ایران را صرفا به عنوان یک کشور نفتی می‌شناسند؛ در حالی که آنچه در اکسپو می‌بینید بیانگر کشوری است که آمادگی دارد به توسعه و رشد پایدار دیگر کشورها کمک کند. وی تاکید کرد ما به توسعه متوازن و رابطه برد- برد در تجارت با آفریقا فکر می‌کنیم.

 

 

ضیغمی در ادامه به بررسی زمینه‌های همکاری با تونس پرداخت و گفت: ایران می‌تواند در حوزه‌هایی از جمله پزشکی و به خصوص درمان سرطان و تجهیزات پزشکی، حوزه خدمات فنی مهندسی، صنایع غذایی و ماشین آلات و تجهیزات تولید، حوزه ماشین آلات پیشرفته همچون توربین ها و صنایع دریایی و هوایی و … با تونس همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما می توانیم در حوزه ایجاد و راه‌اندازی خط تراکتورسازی در تونس نیز با شما همکاری داشته باشیم. ضمن اینکه ما می‌توانیم از طریق تونس به عنوان هاب برای توزیع کالا به شمال آفریقا استفاده کنیم.

 

 

در ادامه نیز هیات تجاری تونس اذعان داشتند: حضور ما در اکسپو به این دلیل است که نشان دهیم از نظر سیاسی تمایل داریم روابط را بیش از حال توسعه بدهیم و چون بخش خصوصی در روابط کشورها مهم است روی تشکیل شورای همکاری بخش خصوصی تاکید داریم.

 

 

لمیا ابروق، مدیرکل دفتر وزارت تجارت و توسعه تونس همچنین تاکید کرد: تونس می‌تواند دری به سوی آفریقا باشد به خصوص اینکه ۵۴ کشور آفریقایی توافق‌نامه‌ای امضا کرده‌اند و طبق آن می‌توانند با یکدیگر تجارت آزاد داشته باشند. بنابراین شرکت‌های ایرانی می‌توانند در این منطقه بدون پرداخت مالیات فعالیت کنند.

 

وی در پایان با تاکید بر ایجاد کمیسیون تجار ایران و تونس از ایران دعوت کرد در نمایشگاه حلال که در اکتبر جاری در این کشور برگزار می شود شرکت کنند

 

 

لینک کوتاه :
کد خبر : 56405
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.