معاون وزیر صمت در همایش تجاری ایران و کوبا عنوان کرد:

سرآمدآنلاین_معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: از حضور واحدهای صنعتی، تولیدی و شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۴ که ماه نوامبر امسال (آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، حمایت می‌کنیم و هماهنگی‌های لازم را برای حضور آن‌ها در این نمایشگاه فراهم می‌آوریم.

screenshot 2024 04 30 204053 m94h

به گزارش سرآمدآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی در همایش تجاری ایران و کوبا ضمن تبریک روز کارگر و روز معلم به بازدید خود از نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۳ اشاره کرد و افزود: دیدارهای دوجانبه و چندجانبه با مقامات ارشد کوبایی در آن نمایشگاه دستاوردهای خوبی به دنبال داشت، رئیس جمهور کوبا از پاویون ایران در آن نمایشگاه بازدید به عمل آورد و بیش از ۲۰ نشست در سطح رؤسا و مقامات کوبا و نزدیک به همین تعداد نشست نیز با واحدها و مجموعه‌های اقتصادی کوبایی داشتیم.

 

 وی، همچنین اضافه کرد: پروژه مطالعات بازار کوبا شروع شده و به زودی نتایج آن در اختیار بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به کار با کوبا دارند، قرار داده خواهد شد.

 

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: بیش از ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا وجود دارد که نوسازی و بهسازی آن‌ها یکی از محورهای همکاری هاست، پس از برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۳ هیأت‌های مختلفی از کشور کوبا در ایران حضور یافتند، نشست‌ها در این زمینه و در زمینه‌های دیگری از جمله کود، سموم و محصولات کشاورزی ادامه دارد.

 

 مقیمی، همچنین تصریح کرد: به زودی هیأت فنی و اجرایی از ایران به کوبا سفر می‌کند تا ضمن بازدید میدانی، ارزیابی‌های لازم را از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا مراودات انجام دهد، هم اکنون نیز پس از توافقات حاصل شده، چند قرارداد سرمایه‌گذاری در کوبا امضاء و کارهای اجرائی آن‌ها شروع شده است.

 

وی، به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کوبا اشاره کرد و گفت: این کمیسیون نیز می‌تواند زمینه ارتقاء فعالیت‌های موجود و تعریف محورهای جدید همکاری متقابل را فراهم آورد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

معاون وزیر صمت در ادامه سخنان خود، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و اتاق بازرگانی همکاری‌های مشترکی را در خصوص ارتقاء مراودات با کوبا در دستور کار خود دارند. کوبا ظرفیت تبدیل شدن به هاب صادراتی در منطقه آمریکای لاتین را دارد و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد، هم اکنون نیز اقلام سوپرمارکتی ایران در بازار کوبا تقاضا محور است و هماهنگی‌های لازم برای صادرات این محصولات انجام شده است.

 

مقیمی، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت صادرات ایران، شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و انجمن‌های کود و سموم و محصولات کشاورزی ظرفیت‌های مشترکشان را برای تعمیق روابط اقتصادی با کوبا به کار گرفته‌اند.

 

گفتنی است که همایش تجاری ایران و کوبا، سه شنبه یازدهم اردیبهشت با حضور فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، آنتونیو کاریکارته کورونا رییس اتاق بازرگانی کوبا، آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر کوبا در تهران، حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران،کاملی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه و جمعی از فعالان اقتصادی در محل اتاق ایران برگزار شد.

 

در این همایش تفاهم نامه همکاری میان دو اتاق بازرگانی ایران و کوبا در راستای زمینه سازی برای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی به امضای طرفین رسید

 

 

لینک کوتاه :
کد خبر : 56404
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.