سرآمدآنلاین - اتریوم، ارز شماره ۲ بازار بعد از بیت کوین، احتمالا ارزش این را داشته باشد که جایی را در سبد سرمایه‌گذاری شما به خود اختصاص دهد . به همین دلیل کامران حاجی علی اکبری، تحلیلگر اقتصادی بازار های مالی و مدرس دانشگاه در این باره توضیخاتی ارائه کرده است.

  

کامران حاجی علی اکبری در یادداشتی به سرآمد آنلاین نوشت: اتریوم (با نماد اختصاری ETH) دومین ارز مطرح بازار رمز ارزها پس از بیت کوین که در برخی مواقع رویه ایی متفاوت از آن شاهد بوده ایم، در حال حاضر همچو بیت کوین با رسیدن به سقف تاریخی (ATH) خود اصلاحی حدودا 40% را تجربه کرد. این مقاله صرفا به بررسی و تحلیل این ارز از دید فاندامنتال، تکنیکال و پرایس اکشن می پردازد و سناریو های پیش روی احتمالی را بررسی می نماید و اکیدا سیگنال خرید و فروش نبوده و مسئولیت معاملات شما به شخص شما باز می گردد. چرا که بدون دانش و تجربه و صرفا پیروی از سیگنال دیگران می توان شاهد عواقب جبران ناپذیری در هر بازار مالی بود.

 

از دید فاندامنتال اخبار خیلی خاصی که موجب تحرک قوی در بازار شود به چشم نمی خورد، جز آخرین خبر منتشره از آقای لارک دیویس که فقط اعلام داشت امکان ارسال مستقیم از بایننس به لایه دوم اتریوم (آربیتروم) فراهم شده است. بدین معنی که پس از اشباع شبکه اتریوم و هزینه های بالای آن، این لایه به عنوان یکی از راه حل ها خلق شد تا با استفاده از تکنیک رول آپ تراکنش های زنجیره اصلی اتریوم را در یک بلاک جمع آوری، با مقیاس و هزینه کمتر و از طرفی با بهره مندی از امنیت بالای لایه اول آنها را اجرا نمایند.

 

از این رو به تحلیل تکنیکالی و پرایس اکشن باید اکتفا نماییم. در اولین نگاه به تایم فریم روزانه در می یابیم که اتریوم پس از تلاش نافرجام خود در شکست سقف تاریخی 4400 دلار وارد اصلاحی حدودا 40 درصدی شد و کف کانال بلند مدت صعودی خود را شکست و تقریبا یک پله پایین تر در حال آپدیت کانال قبلی با شیب ملایم تری می باشد چرا که همچنان روند صعودی آن از بین نرفته است. حمایت قوی پیش روی اتریوم محدوده 2600-2900 دلار می باشد که در صورت شکست می تواند به سمت 2400 و سپس 2000 دلار برود. و در صورت شکست و تثبیت بالای مقاومت محدوده 3300-3400 (نقطه طلاقی مقاوت استاتیک و داینمیک) می تواند حرکت صعودی خود را مجدد آغاز نماید. ولی نکته ایی حائز اهمیت است که گمان می رود این ارز در حال تشکیل الگوی فنجان و دسته وارونه (Inverted Cup and Handle) می باشد و در صورت تایید و تثبیت، و شکست حمایت حال حاضر امکان ریزشی شدن این ارز دور از انتظار نخواهد بود مگر اینکه جو روانی بازار تغییر کند و اتفاقات حاکم بر بازار موجب فیلد شدن این الگو شود.

 

اندیکاتور ایچیموکو نیز حضور قیمت زیر ابر را نشان داده و از سویی دیگر ابر قرمز کومو در حال عریض تر شدن است. تا کنون حجم و قدرت خاصی در بازار وارد و رویت نشده است. پس به نوعی باید تا مشخص شدن تکلیف بازار صبر کرد و از معاملات اهرمی بدون رعایت حد ضرر اکیدا پرهیز نمود چرا که در حال حاضر جو حاکم بر این ارز بیشتر نزولی به چشم می خورد. 

 

لینک کوتاه :
کد خبر : 30759
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.