سرآمد آنلاین- نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و مدیران واحدهای تولیدی صنایع ریلی در ایدرو برگزار شد .

به گزارش سرآمد آنلاین از ایدرونیوز، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران در این جلسه با اشاره به فعال شدن کمیته های خودرو ، ریلی ، دریایی و هوایی تصریح کرد: هدف این است که در این کمیته ها، چالش ها و مسائل صنایع مختلف را احصاء و راهکارهای رفع آن با حضور ذینفعان بررسی شود تا با ایجاد هم افزایی بتوان شاهد جهش تولید در این حوزه بود .

01

بابک احمدی افزود : برای حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به یک استراتژی یکپارچه در این حوزه داریم و بایست با همکاری فعالان این حوزه ، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن های مسافری ، باری، مترو و لکوموتیو و …. تعیین کنیم .

احمدی در ادامه تصریح کرد : شرکت های تولیدی صنایع ریلی علاوه بر توجه به بازار داخل ، در تدوین برنامه های آتی خود باید راهبرد صادراتی و نگاه به بیرون را مدنظر قرار دهند و در این مسیر وزارت صمت حمایت های لازم را از تولیدکنندگان از جمله در اخذ استاندارد های بین المللی و دسترسی به بازار های هدف انجام خواهد داد .

در این نشست مدیران شرکت های تولیدی حوزه ریلی مسائل و چالش های واحد های تولیدی خود را بیان کردند . نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی ، عدم توجیه سرمایه گذاری در حوزه ریلی ، لزوم هماهنگی بین شرکت راه آهن ، شهرداری ها و سازمان برنامه و بودجه ، مشکل کمبود لکوموتیو ، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی از جمله مهمترین مسائل مطروحه در این جلسه بود.

لینک کوتاه :
کد خبر : 55782
نوشتن دیدگاه

درباره پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین

پایگاه خبری اقتصاد سرآمد آنلاین (به اختصار سرآمد آنلاین) داراي مجوز در كشور كه 22 آبان 1391 از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن اقتصادی به مردم ایران می داند.